Dyscyplina naukowa: informatyka
Specjalności: grafika komputerowa, cyfrowe przetwarzanie obrazów, widzenie komputerowe, sztuczna intelgencja, gry komputerowe, inżynieria komputerowa
Kontakt:

Miejsca pracy

Aktualnie profesor zwyczajny Politechniki Warszawskiej

Wcześniejsze miejsca pracy to m.in.: Max-Planck-Institut für Informatik - Saarbrücken (Niemcy), University of Aizu (Japonia), Hiroshima Prefectural University (Japonia), Hiroshima Institute of Technology (Japonia), Imperial College of Science, Technology & Medicine, University of London (Wielka Brytania)

Przykładowe tematy badawcze

  • Cyfrowe przetwarzanie obrazów: poprawa jakości (antyaliasing, superresolution, algorytmy interpolacji, rekonstrukcja starych filmów), analiza obrazów (badanie preparatów biologicznych, analiza obrazów astronomicznych, śledzenie obiektów, biometria - np. analiza odcisków palców, tęczówki oka), wyszukiwanie obrazów na podstawie zawartości (inteligentne wyszukiwarki internetowe);
  • Grafika komputerowa: animacja postaci (zastosowanie przetwarzania sygnałów do danych pozyskanych z "motion capture"), przyspieszanie wizualizacji (real-time ray-tracing, image-based rendering), symulacja (wizualizacja dla potrzeb symulatorów, automatyczne tworzenie geometrii scen), algorytmy kompresji tekstur dla potrzeb grafiki komputerowej czasu rzeczywistego, analiza danych i wizualizacja wyników eksperymentów fizyki wysokich energii (w ramach współpracy z CERNem).